Ma már sokan tudják, hogy ha van egy vállalkozásod, és azt szeretnéd, hogy megnőjön weboldalad látogatottsága, akkor érdemes honlapodat keresőoptimalizálni. A keresőoptimalizálás lényege az, hogy különböző kulcsszavakra előrébb dobja ki a weblapodat a Google. Minél jobb pozícióban vagy, annál jobban megnő weboldalad nézettsége.
Az, hogy mennyibe kerülnek a keresőoptimalizálási árak, az néhány dologtól függ.
Függ attól, hogy milyen állapotban van a jelenlegi weboldalad, illetve mekkora terjedelmű. Ha már volt optimalizálva, akkor érdemes mindig frissítéseket végezni. Ez megoldható úgy, hogy a honlapon belül létrehozunk egy blog részt, ahova folyamatosan SEO szövegírással feltöltünk cikkeket. Ebben az esetben a keresőoptimalizálás ára kb. a felét vagy negyedét kell megfizetni havonta, mint ha még egyáltalán nem optimalizáltattuk a honlapunkat.
De mi van akkor, ha még sose keresőoptimalizálták weboldalunkat?
Ebben az esetben kell keresni egy online marketinges céget, aki ezt elvégzi. (mi is elvégezzük)
A marketing cég először is elkészít egy weboldal vizsgálatot, majd feltérképezi a linkjeidet, szövegeidet, háttérbeállításaidat és így tovább. Az, hogy mennyi munka van vele, az a weboldalad terjedelmétől függ. Egy bemutatkozó oldal optimalizálása messze nem tart annyit ideig, mint egy webshopnak.
Na már most nem szabad megfeledkezni a kulcsszavakról sem, mivel ezek is nagyban befolyásolják a keresőoptimalizálási árakat. Hogy miért?
Mert nem mindegy, hogy milyen kulcsszavakra optimalizálunk. Vannak úgynevezett “erős” kulcsszavak, amelyek attól erősek, hogy nagy rá a verseny, azaz más konkurens cég is előszeretettel erre optimalizál, illetve vannak “gyengébb” kulcsszavak amelyekre nincs akkora verseny. Természetesen érdemi eredményre az erősebb kulcsszavakra akár több hónapig is várni kell folyamatos keresőoptimalizálás mellett.
Linképítés esetén meg kell határozni a keresőoptimalizálás áraknál, hogy hány db. linket szeretne havonta építtetni az adott cég. Ma már a linkkatalógusok ideje lejárt, inkább különböző cikkeket érdemes feltölteni különböző oldalakra, amelyeket SEO szövegírással írtunk meg.
Ne felejtsük, hogy sok esetben a keresőoptimalizálás programozási költséget is von maga után, amely külön kell kalkulálni. Sok esetben például új aloldalak elkészítése is szükséges.
Röviden a keresőoptimalizálási árakat általában az ügyfeleink szokták meghatározni, azaz havonta félretesznek rá egy összeget, amely egyenes arányban lesz a mi munkaóránkkal. Érdemes folyamatosan optimalizálni honlapunkat, mert ha nem tesszük akkor bizony lemaradunk a versenytársainktól.
Folytatás következik…