Landing oldal készítés
Szép jó reggelt Olvasóim!
Ma egy picit a landing oldalról fogok néhány szót ejteni, ami manapság egy fontos eszköz az online értékesítés során, de még mindig nagyon kevesen használják sajnálatos módon, pedig egy megfelelő tervezéssel sokkal több vásárlásokat tudnánk generálni.
A landing oldal a weboldaladnak egy olyan külön kialakított aloldala amely arra szolgál, hogy az oda érkezőket (adwords hirdetésen keresztül pl.) vásárlásra, vagy bármilyen cselekvésre buzdítsa. A landing név abból fakad, hogy a látogató mikor rákattint a hirdetésedre, erre az oldalra landol(érkezik).
Ma már az emberek nem böngésznek sokat a weboldalakon, hanem szeretik ha egyből megtalálják azt tárgyat vagy szolgáltatást amelyet keresnek. És ha ezt a dolgot erőteljesen az orruk elé tolod, és okosan ráveszed, hogy vásároljanak is tőled, akkor elmondható, hogy a landing oldalad sikeresen működik, amely hosszútávon sok bevételt fog neked generálni. Most nem térek ki arra, hogy a reklámoknál, hogy érdemes felépíteni a landing page-t, inkább főleg a felépítéséről szeretnék írni.
Ha a landing oldal bővebb felépítésére vagy kíváncsi akkor kattints ide: landing oldal készítés
Na de nézzük!
A legtöbb cég amikor meghirdeti weboldalát elköveti azt a szarvashibát, hogy a főoldalukat hirdetik meg az adwordson keresztül, majd várják a megrendeléseket amelyek csak elenyészően jönnek. Ez ma már oly mi kevés, mivel nem ad egyből megoldást a látogató igényére.
A landing page arra szolgál, hogy AZONNALI megoldást kínál a látogatódnak!
Nézzünk meg egy példát amin keresztül meg fogod érteni a pszichológiát.
Tegyük fel, hogy Whirlpool interveteres klímát keresel olcsó áron. Beírod a Google keresőbe, hogy Whirlpool klíma olcsón.
Írd be a keresőbe te is, és nézd meg te is a találatokat.
Nos mint látod, (nézzük a fizetett hirdetéseket) rengeteg olyan hirdetés jelenik meg, amely ugyan klímákat kínál a számodra, de nem azt tolja az orrod elé, amit valóban keresel.
Te beírtad, hogy Whirlpool klíma olcsón, erre rengeteg cég teljesen más márkájú klímákat dobál ki neked, valaki a főoldalát hirdeti, valaki klímaszerelést ajánl, valaki Samsung klímákkal bombáz stb. Ezek a cégek teljesen kihullottak a vásárlás szempontjából, mivel nem azt kínálják, amit Te keresel.
Na de HOPPÁ találtunk egyet a Mall.hu-nál aki kimondottan Whirlpool klímát hirdet. Rákattintunk és MÁRIS a keresett céloldalon vagyunk. Whirlpool klímákat kerestünk olcsón, meg is találtuk. Ugye említettük, hogy a landing oldal készítése kor az egyik legfontosabb szempont, hogy azonnali megoldást kínáljon az érdeklődőnek. Nos ezt most meg is találtuk. Minket nem érdekel más csak a Whirlpool. Hiába hirdetnek Samsungot, klímaszerelést stb., azok nem érdekelnek minket.
Ezután átnézzük a klímákat, majd kiválasztunk egyet. Itt meg is állunk, mivel nem szeretnénk a Mall.hu aloldalát semmilyen módon becsmérelni, így nagyvonalakban leírnánk, hogy mi mit tennénk fel egy termékoldalra, landing oldalra.
Szóval amikor landing oldal készítünk nagyon fontos az adott oldal címe amelyet nagybetűkkel írunk ki. Ekkor az adott termék nevét foglaljuk mondatba, amely hozzád fog szólni, mint vásárló. (Fontos megjegyezni, hogy a weboldalunk tartalmát nem magunknak írjuk, hanem a vásárlóknak. Eszméletlen hiba még ma is, hogy hányan írnak olyan szöveget, amelyeket CSAK ŐK értenek) Konyhanyelv és lényegretörőség kell. (természetesen nem minden szakmára igaz, mert valahol szakmai szövegeket kell írni)
De térjünk vissza a landing oldal tartalmához.
Nagyon fontos ezek után jó minőségű képek, videók feltöltése, amelyek bemutatják a terméket, vagy esetleges vásárlói tapasztalatokról szólnak. Fontos felsorolni az adott termék előnyeit, mellőzve a szakmai témákat. Akciók esetében a régi árat át kell húzni, és aláírni az újat. Mindenképpen lássák, hogy mekkora kedvezményt kapnak.
A szövegek képek elrendezése, kiemelések mind arra szolgálnak, hogy az olvasót végigvezesd és átlátható legyen a landing oldaladon, majd a legfontosabb, hogy a szöveg végén (bár megjelenhet bárhol) el kell helyezni egy jól látható gombot, rá kell kattintania a vásárlódnak. Ez a gomb fogja szolgálni azt, amire ráakarod venni a vásárlót. Ez a marketingben úgy hívják, hogy call to action gomb. Ez a gomb szolgálhat bármit, a lényeg, hogy a gombra rá legyen írva valami ami arra készteti az olvasódat, hogy kattintson.
Nézzük miket érdemes ráírni:
Megrendelem most akcióban
Kérem az akciós kupont
Letöltöm az ingyenes tananyagot
Nem hagyhatom ki! Jöhet!
A lényeg, hogy valami olyan szöveg legyen ráírva, amely tükrözi az egész landing oldal üzenetét. Ha szimplán kiírod, hogy HÍRLEVÉLRE FELIRATKOZÁS az nagyon kevés. Ha terméket szeretnél majd eladni hírlevéleken keresztül, akkor írd ki, hogy IGEN SZERETNÉK SZUPER AJÁNLATOKAT KAPNI!
Egyszóval a landing oldalakra bizonyos szabályrendszerek vonatkoznak, de elmondható, hogy a célja mindig az, hogy az adott Call to Action gombra rákattintson az ügyfeled.
Röviden mára ennyit osztottam meg veletek, és ha szeretnétek bővebb tájékoztatást bármilyen online marketing témával kapcsolatosan, akkor keressetek bizalommal.
Sikeres vállalkozást,
Sziasztok
Dávid
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: